DIGG inför ärendehantering med iipax från Ida Infront

17 maj, 2021 | Kategori: Press

Ida Infront tecknar avtal

LINKÖPING, 17 maj 2021 – Ida Infront, ett dotterbolag till Addnode Group, får via ramavtalsinnehavaren Atea leverera iipax case för effektiv ärendehantering med relaterade tjänster till Myndigheten för Digital förvaltning (DIGG). Avtalet sträcker sig över tre år, med möjlighet till förlängning om ytterligare två år.

Avtalet som Ida Infronts avtalspartner Atea tecknar med DIGG, via Kammarkollegiets ramavtal för Programvaror och tjänster – Programvarulösningar, avser programvara med relaterade tjänster för ärendehantering, diarieföring och dokumenthantering. Hela leveransen kommer att utföras med Ida Infront som underleverantör till huvudleverantören Atea.

Målet är att införandet av iipax case ska leda till förbättrat och effektiviserat internt arbete med handläggning av ärenden och dokument, säkerställande av enhetligt arbetssätt, ytterligare digitalisering och ökad informationssäkerhet samt spårbarhet.

–  ” Jag är stolt över att DIGG kommer att använda iipax case för effektivisering av sin ärendehantering. Deras uppdrag att samordna och stödja den förvaltningsgemensamma digitaliseringen i syfte att göra den offentliga förvaltningen mer effektiv och ändamålsenlig är viktig. Att få verka för DIGGs fortsatta framgång är ännu ett hedersuppdrag för oss”, säger Stefan Jonegård på Ida Infront.

Produkten iipax innehåller funktioner för dokument- och ärendehantering, kvalificerade e-tjänster, säkert informationsutbyte samt e-arkiv. Produkten finns hos en lång rad myndigheter men även hos privata bolag. iipax utvecklas och underhålls av Ida Infront.

För mer information vänligen kontakta:

Stefan Jonegård, VD Ida Infront AB
Tel: +46 (0) 709 89 00 25, e-post: stefan.jonegard@idainfront.se

Dela nyheten:
Skriv utSkriv ut