Monday Morning Mail 11/21: Stefan Jonegård ser tillbaka på det gångna 2021

20 december, 2021 | Kategori: Monday Morning Mail

God morgon,

Jag kan bara konstatera så här något år efter fjolårets summering att jag inte var lite fel ute, utan att jag var totalt fel ute. Den med gott minne kan säkert komma ihåg att jag både hoppades och trodde att vi snart skulle kunna ses och umgås mer normalt igen. Att pandemin skulle hålla oss mer eller mindre i ett järngrepp ur många perspektiv i ytterligare över ett år, vem trodde det?

Det blev en oerhörd lättnad under våren när vi fick möjlighet att vaccinera oss och då smittotalen vek i samband med sommarvärmen. Fönstret av “normaltillstånd” som då infann sig var så efterlängtat. Första kramarna med nära och kära kändes näst intill overkliga men samtidigt så härliga. Jag hoppas vaccinet ska fungera på de mutationerna som utvecklas över tid och jag hoppas fler hörsammar uppmaningarna och vaccinerar sig.

Vi lämnar annars snart ett år bakom oss där vi ser att kravet på effektiva digitala lösningar bara ökar i samhället. Det syns på efterfrågan från såväl våra befintliga som hos våra nya kunder. Jag måste säga att jag imponeras av, kanske framför allt, våra nya kunders mod och tillit, när de ger oss förtroende att realisera några av sina framtida lösningar utan att ens kanske ha träffat oss i verkligheten. Vi har som företag lyckats leverera en uppsjö produkter och systemlösningar inom alla våra tre områden, ärendehantering, säkert informationsutbyte och e-arkivering under året och genom det möjliggjort för våra kunder att bli både effektivare och samtidigt kunna öka tillgängligheten för sina kunder – digitalsmart helt enkelt. I de mätningar vi utför ser vi att kundnöjdheten ökat under året vilket är en fin kvittens på att vi än mer lyckas möta kundernas behov och förväntningar.

 

Vänder jag blicken inåt, är jag oerhört stolt och tacksam över allt som mina kollegor åstadkommit under året i projekt och leveranser där det mesta fortsatt har fått utföras från hemadressen med olika digitala hjälpmedel som verktyg. Ett imponerande engagemang och grym uthållighet. Tack!

När jag tänker på det kommande året måste jag igen både få hoppas och tro att situationen trots allt blir bättre runt pandemin och att de val vi gör runt hur arbetet ska utföras framåt mer bygger på fria val än utifrån rekommendationer och riktlinjer. Vi står inför en spännande omställning på den svenska arbetsmarknaden där jag tror att det kanske, inte minst inom IT-sektorn, blir mycket vanligt med en mix av att arbeta både från kontoret och hemifrån. Det ställer nya krav på oss som arbetsgivare ur många aspekter, men ger som helhet en möjlighet att låta hela landet utvecklas och låta människor få en bättre balans mellan arbete och fritid. Vi på Ida Infront vill verkligen vara med och möjliggöra denna transformering.

Vi följer även sedan många år en mycket viktig tradition att skänka en del av vårt överskott till väl utvalda organisationer som värnar om mänskliga rättigheter, och där vurmar vi extra för barnen i Sverige och världen. Med dem i åtanke, väljer vi också att ge en större andel till miljöorganisationen WWF. För barnens morgondag.

Med det vill jag tacka alla kunder, medarbetare och samarbetspartners – för det år som varit. Med önskan om en fin jul och ett gott nytt år!

/Stefan Jonegård

 

Dela nyheten:
Skriv utSkriv ut