AI är en möjliggörare för att driva utvecklingen av nästa generations informationssamhälle
AI förändrar redan idag samhället. Vi, tillsammans med våra medarbetare, kunder och partners undersöker aktivt möjligheterna med AI för att förbättra effektiviteten och kvaliteten hos oss själva och för våra kunder.
iipax och AI
Förmågorna i iipax är utformade för att maximera värdet och effektiviteten i er verksamhet.
Vi är övertygade om att dessa förmågor kommer att revolutionera sättet ni hanterar information och kommunicerar med medborgarna.
Tio möjligheter med iipax och AI – för generationer av hållbar och smart offentlig sektor
- Kortare handläggningstider och bättre service till medborgare
Modellerna kan kategorisera text t.ex. bestämma handlingstyp eller klassificering utifrån informationen.
- Snabbare beslutsfattande
AI kan sammanfatta stora textmängder och t.ex skapa ärendemening, ärendebeskrivningar, handlingsrubriker och handlingsbeskrivningar automatiskt.
- Trygg regelefterlevnad
För att höja förtroendet och skydda personuppgifter kan AI automatiskt identifiera och extrahera namn på personer, platser och organisationer från informationen.
- Ökad produktivitet
För effektivare informationshantering kan AI associera texten till givna nyckelord eller generera nyckelord fritt.
- Förbättrad kvalitet och effektivitet
AI kan generera sammanhängande och kontextrelevant text för olika ändamål som beslutsunderlag, rapporter, remissyttranden utifrån tillgänglig information.
- Förbättrad tillgänglighet
I strävan efter förbättrad tillgänglighet kan information översättas till andra språk, lätt svenska eller minoritetsspråk.
- Nya insikter
Språkmodellerna kan förstå betydelse och sammanhang i information på en djupare nivå, vilket möjliggör avancerade analyser och resonemang.
- Effektivare medborgarservice
Språkmodellen kan analysera frågor och söka igenom stora mängder information för att hitta relevanta svar, vilket kan användas i virtuella assistenter.
- Personlig kundservice
Språkmodellerna kan till och med föra naturliga konversationer för användning bl.a inom kundtjänst.
- Ökad förståelse för kundbehov
AI kan automatiskt identifiera kundnöjdhet i information, vilket är värdefullt för att analysera kommunikationen med kunder.
Dela sidan: