MMM augusti 2024: Nyckeln till långa och goda kundrelationer

26 augusti, 2024 | Kategori: Monday Morning Mail

Godmorgon,
Vi hoppas att er måndag startat på bästa sätt! Även om sommar och ledighet alltid tycks gå för fort, verkar de flesta ändå hålla med om att det är skönt att komma tillbaka till rutiner och arbete.
Vi har en fartfylld höst framför oss och redan nu planerar vårt team höstens kurser för er som arbetar i iipax archive.

Nyckeln till långa och goda kundrelationer

Vad är likheten mellan en schweizisk armékniv, en kameleont och en produkt som funnits på samma marknad i 40 år? Det här låter som en mindre bra Bellmanhistoria, men frågan har ett djup värt att belysa.
Alla har en förmåga att anpassa sig till sin omgivning.
Visst, kniven är som den är, men användningsområdena är många och ofta kan den användas i situationer produktägaren aldrig ens funderat på, så funktionen är anpassningsbar. Kameleonten, likt många levande varelser, har utvecklat sin specifika konst att anpassa sig till sin omgivning för säkrare överlevnad. En produkt som överlevt i 40 år – utvecklad innan Internet var utbrett, i en period av teknikutveckling under ständig acceleration och där nya lagar inom Sverige och Europa skapas oftare än det regnar på sommaren – måste vara anpassningsbar till sin omgivning.

Men det räcker inte.

Svart bälte i anpassningsbarhet är visserligen en fin ingrediens till en lång och god kundrelation men därtill krävs förmågan att ständigt påvisa en nytta som överträffar alla förväntningar på kvalitet och effektivitet i relation till kostnad. Lägg där till mycket hög servicemindness, att finnas lättillgänglig och uppvisa ett stort intresse med god kunskap om kunden och dennes syfte. Blanda det med struktur, ordning och reda och tydliga avtal.

Då kan en leverantör och en kund kroka arm under lång tid och ha många roliga år tillsammans.
I en relation är man inte ensam. Ömsesidig respekt och en öppen dialog med fokus på samarbetsformer som bygger på en nyfikenhet att hitta nya lösningar präglar relationerna.
Vi på Ida Infront, som nu firar 40 år med våra iipaxprodukter, är oerhört tacksamma över alla våra fina och långa kundrelationer. Utan kundernas ständiga jakt på förbättring står vi still.
Fortsätt utmana oss och ställ krav. Vi finns här – en sekund bort!

2013: Nya profilfärger

Inför 2013 genomförde vi en uppdatering utav både loggan och våra profilfärger och övergick till den gemensamma inom Addnode Group, inklusive nya färger och en reviderad logotyp. Från 2013 har både vår logga och vår produkt iipax en turkos färg.
Minns ni när våra profilfärger var röda och gröna?

MÖT VÅR NYA MEDARBETARE

Hej Sandrina, vad gör du på Ida Infront?
Jag har nöjet att vara Value Stream Manager (VSM). Detta innebär i praktiken att jag är linjechef för ett värdeflöde på Ida Infront. Mitt team, Nilen, fokuserar på att skapa värde för myndigheter som använder iipax case och det är även vi som produktutvecklar för iipax case.

Varför valde du att bli en del av Ida Infront?
Jag har jobbat med iipax case och iipax archive som kund och under åren som användare, utbildare, kravställare med mera jobbade jag nära Ida Infront. Jag har alltid tyckt om den inkluderande företagskulturen, de trevliga och kunniga människorna samt inte minst produkterna. Efter 25 år på min förra arbetsplats kändes detta som ett naturligt steg när jag blev sugen på en ny utmaning, att få behålla mitt fokus på samhällsnytta fast nu gå till leverantörssidan.

Vad betyder våra värderingar – We make friends, We are the solution, We build trust – för dig?
För mig var värdegrunden en del i mitt beslut att söka jobb här. Det summerar min känsla för företaget, ett gäng pålitliga och lösningsorienterade vänner helt enkelt.

Om du skulle beskriva dig med tre ord, vad skulle du säga då?
Lojal, resultatorienterad och nyfiken.

Vad gör du helst på din fritid?
Jag umgås gärna med familj och vänner. Promenerar med hunden, reser utomlands, spelar spel, lägger pussel, dansar Ceilidh, tittar på film och läser böcker. De som har sett mig åka kommunalt vet att Kindlen oftast är framme.

Vad ser du mest fram emot nu?
Att starta hösten med teamet! Vi har spännande planer för hur vi ska jobba framåt och en mängd planerade releaser.

Slutligen, om du fick äta middag med vem som helst i världen – vem skulle du välja och varför?
Jag skulle gärna äta middag med Sir David Attenborough. Han har varit med och skapat de vackraste programmen jag vet som ”The Blue Planet” och ”Planet Earth”.  En fantastisk berättare som måste ha varit med om otroligt mycket under sina 74 år i branschen.

Tack för denna gång! Vi hörs snart igen!

Dela nyheten:
Skriv utSkriv ut