Godmorgon,
Vi hoppas att er måndag startat på bästa sätt! Även om sommar och ledighet alltid tycks gå för fort, verkar de flesta ändå hålla med om att det är skönt att komma tillbaka till rutiner och arbete.
Vi har en fartfylld höst framför oss och redan nu planerar vårt team höstens kurser för er som arbetar i iipax archive.
Nyckeln till långa och goda kundrelationer
Vad är likheten mellan en schweizisk armékniv, en kameleont och en produkt som funnits på samma marknad i 40 år? Det här låter som en mindre bra Bellmanhistoria, men frågan har ett djup värt att belysa.
Alla har en förmåga att anpassa sig till sin omgivning.
Visst, kniven är som den är, men användningsområdena är många och ofta kan den användas i situationer produktägaren aldrig ens funderat på, så funktionen är anpassningsbar. Kameleonten, likt många levande varelser, har utvecklat sin specifika konst att anpassa sig till sin omgivning för säkrare överlevnad. En produkt som överlevt i 40 år – utvecklad innan Internet var utbrett, i en period av teknikutveckling under ständig acceleration och där nya lagar inom Sverige och Europa skapas oftare än det regnar på sommaren – måste vara anpassningsbar till sin omgivning.
Men det räcker inte.
Svart bälte i anpassningsbarhet är visserligen en fin ingrediens till en lång och god kundrelation men därtill krävs förmågan att ständigt påvisa en nytta som överträffar alla förväntningar på kvalitet och effektivitet i relation till kostnad. Lägg där till mycket hög servicemindness, att finnas lättillgänglig och uppvisa ett stort intresse med god kunskap om kunden och dennes syfte. Blanda det med struktur, ordning och reda och tydliga avtal.
Då kan en leverantör och en kund kroka arm under lång tid och ha många roliga år tillsammans.
I en relation är man inte ensam. Ömsesidig respekt och en öppen dialog med fokus på samarbetsformer som bygger på en nyfikenhet att hitta nya lösningar präglar relationerna.
Vi på Ida Infront, som nu firar 40 år med våra iipaxprodukter, är oerhört tacksamma över alla våra fina och långa kundrelationer. Utan kundernas ständiga jakt på förbättring står vi still.
Fortsätt utmana oss och ställ krav. Vi finns här – en sekund bort!
2013: Nya profilfärger
Inför 2013 genomförde vi en uppdatering utav både loggan och våra profilfärger och övergick till den gemensamma inom Addnode Group, inklusive nya färger och en reviderad logotyp. Från 2013 har både vår logga och vår produkt iipax en turkos färg.
Minns ni när våra profilfärger var röda och gröna?
Dela nyheten: